CEDRIC

Ναυπηγήθηκε το 1902 στα ναυπηγεία Harland and Wolff, στο Μπέλφαστ της Βορείου Ιρλανδίας, για την White Star Line, Βρετανική σημαία, με το όνομα Cedric. Εξυπηρέτησε τη γραμμή Λίβερπουλ-Νέα Υόρκη. Χαρακτηριστικά του πλοίου: 21035 γκρος τονάζ, 680,9 πόδια μήκος, 75,3 πόδια πλάτος, ταχύτητα 16 κόμβοι. Δύο τσιμινιέρες, τέσσερα κατάρτια. Δυνατότητα εξυπηρέτησης 2877 επιβατών: 365-1ης θέσης, 160-2ης και 2352-3ης θέσης επιβάτες. Καθελκύστηκε στις 21 Αυγούστου 1902 και παραδόθηκε πέντε μήνες αργότερα, στις 31 Ιανουαρίου 1903. Στις 11 Φεβρουαρίου 1903 απέπλευσε για το παρθενικό του ταξίδι Λίβερπουλ-Νέα Υόρκη. Στις 21 Οκτωβρίου 1914 ξεκίνησε το τελευταίο ταξίδι σε αυτή τη γραμμή. Τον Νοέμβριο του 1914 επιτάχθηκε, μετατράπηκε σε εμπορικό βοηθητικό καταδρομικό και εντάχθηκε στον 10ο Στολίσκο Καταδρομικών. Από το 1915 μέχρι το τέλος του πολέμου χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά στρατευμάτων και υλικού. Μεταξύ 1917 και 1919 παρέμεινε επιταγμένο από την Κυβέρνηση. Στις 18 Δεκεμβρίου 1916 επανέλαβε τους πλόες Λίβερπουλ-Νέα Υόρκη. Στις 29 Ιανουαρίου 1918, καθ’ον χρόνο μετείχε νηοπομπής, εμβόλισε το πλοίο Montreal της εταιρείας Canadian Pacific ανοιχτά του Morecambe Bay, στις δυτικές ακτές της Αγγλίας. Το Montreal έγινε προσπάθεια να ρυμουλκηθεί αλλά τελικά βυθίστηκε την επομένη. Μετά από επισκευές, στις 14 Δεκεμβρίου 1918, το Cedric έκανε το πρώτο του μεταπολεμικό ταξίδι Λίβερπουλ-Νέα Υόρκη. Τον Σεπτέμβριο του 1919 επεστράφη στους ιδιοκτήτες του και το 1920 τού έγιναν μετασκευές στα ναυπηγεία Harland and Wolff. Στις 30 Σεπτεμβρίου 1923 συγκρούστηκε με το πλοίο Scythia της εταιρείας Cunard Line στο λιμάνι του Κουΐνσταουν λόγω της πυκνής ομίχλης, αλλά κανένα από τα δύο πλοία υπέστη σοβαρές βλάβες. Στις 5 Σεπτεμβρίου 1931 ξεκίνησε το τελευταίο του ταξίδι Λίβερπουλ-Nέα Υόρκη. Στην επιστροφή του, το ίδιο έτος, επωλήθη για παλιοσίδερα και στις 11 Ιανουαρίου 1932 έκανε το τελευταίο του ταξίδι από το Λίβερπουλ μέχρι το Inverkeithing της Σκωτίας, όπου και διαλύθηκε.