PATRIA (1882)

Ναυπηγήθηκε το 1882 στα ναυπηγεία A.G. Vulcan, στο Στεττίνο της Γερμανίας, για την Hamburg-America Line, Γερμανική σημαία, με το όνομα Rugia. Υπήρξε το πρώτο υπερωκεάνειο διάπλου του Ατλαντικού που κατασκευάστηκε στη Γερμανία. Χαρακτηριστικά του πλοίου: 3467 γκρος τονάζ, 351,7 πόδια μήκος, 42,9 πόδια πλάτος, ταχύτητα 12 κόμβοι. Μία τσιμινιέρα, τρία κατάρτια (εξοπλισμένα να φέρουν ιστία). Δυνατότητα εξυπηρέτησης 1196 επιβατών: 96-1ης θέσης και 1100 στη θέση steerage. Καθελκύστηκε στις 29 Ιουλίου 1882 και στις 22 Νοεμβρίου 1882 απέπλευσε για το παρθενικό του ταξίδι από το Αμβούργο για Χάβρη και Νέα Υόρκη. Το τελευταίο του ταξίδι στη γραμμή αυτή το ξεκίνησε στις 29 Ιουλίου 1894 και στις 8 Σεπτεμβρίου 1894 μεταφέρθηκε στη γραμμή Νάπολι-Νέα Υόρκη όπου πραγματοποίησε δύο ταξίδια. Το δεύτερο ταξίδι το ξεκίνησε στις 27 Οκτωβρίου 1894. Το 1895 εδόθη στα ναυπηγεία Harland and Wolff σε μερική εξόφληση του πλοίου Pennsylvania. Στη συνέχεια επωλήθη στη γαλλική Fabre Line, μετονομασθέν σε Patria (βλέπε φωτο). Μετά από ανακατασκευή το τονάζ του αυξήθηκε στους 4053 τόνους και στις 28 Νοεμβρίου 1895 ξεκίνησε πλόες από την Μασσαλία για Νάπολι και Νέα Υόρκη. Στις 17 Φεβρουαρίου 1903 πέρασε στην ιταλική SITMAR αλλά συνέχισε να εξυπηρετεί την ίδια γραμμή με μόνη διαφορά πως ύψωσε την Ιταλική σημαία. Στις 23 Απριλίου 1905 απέπλευσε από τη Μασσαλία για το τελευταίο του ταξίδι προς Νέα Υόρκη. Τον Δεκέμβριο του 1905 επωλήθη και ένα χρόνο αργότερα οδηγήθηκε σε διαλυτήριο της Μασσαλίας.